Program Szkoła/ Przedszkole promujące zdrowie

                                                  

 

 

Szkoła Podstawowa w ZPEW w Łęczycy  przystąpiła do pierwszego – przygotowawczego

etapu do Sieci Szkół i Przedszkoli Promujących Zdrowie w Regionie Łódzkim

  

    Szkoła Promująca Zdrowie to szkoła, która we współpracy z rodzicami uczniów i społecznością lokalną systematycznie i planowo tworzy środowisko społeczne i fizyczne sprzyjające zdrowiu i dobremu samopoczuciu społeczności szkolnej, wspiera rozwój kompetencji uczniów i pracowników w zakresie dbałości o zdrowie przez całe życie.

                                    Standardy szkoły promującej zdrowie

  1. Koncepcja pracy szkoły, jej struktura i organizacja sprzyjają uczestnictwu społeczności szkolnej w realizacji działań w zakresie promocji zdrowia oraz skuteczności i długofalowości tych działań.
  2. Klimat społeczny szkoły sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły  oraz rodziców uczniów.
  3. Szkoła realizuje edukację zdrowotną uczniów, nauczycieli i pracowników niepedagogicznych oraz dąży do poprawy jej skuteczności.
  4. Warunki oraz organizacja nauki i pracy sprzyjają zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz współpracy z rodzicami.

    Na posiedzeniu  Rady Pedagogicznej w dniu  18 listopada 2021 r. członkowie rady zostali zapoznani z koncepcją  i głównymi założeniami SzPZ, swoją akceptację  i gotowość do tworzenia SzPZ  wyrazili poprzez przegłosowanie  uchwały o realizacji projektu .

                                        Szkolny zespół promocji zdrowia

    Wyłoniła się grupa inicjatywna, która  powołała szkolnego koordynatora oraz zespół do spraw promocji zdrowia w składzie :

  • Anna Jelińska – szkolny  koordynator
  • Renata Śliwka – szkolny koordynator
  • Edyta  Idczak
  • Elżbieta Jamroz – pielęgniarka szkolna
  • Joanna Rożek
  • Beata Adamczewska
  • Marlena Andrzejczak
  • Ilona Gródek
  • Izabela Kubiak
  • Anna Sobczyk
  • Monika Błaszczyk
  • Paweł Kacprzak

     Następnym krokiem było  przeprowadzenie diagnozy stanu wyjściowego, które pozwala na właściwe  planowanie działań służących rozwiązywaniu problemów priorytetowych.  Tworzenie SzPZ wymaga systematycznego planowania działań, monitorowania ich przebiegu oraz sprawdzania ich efektów. Pomaga to koncentrować się na rozwiązywaniu problemów. Systematyczne planowanie działań i ich ewaluacja jest specyficzną cechą SzPZ.

Artykuły