Procedura organizacji zajęć lekcyjnych

Procedura organizacji zajęć lekcyjnych

§ 1

  1. Niniejsza procedura powstała na podstawie wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego.
  2. Celem procedury jest zminimalizowanie ryzyka wystąpienia zakażenia wirusem SARS-CoV-2 wywołującym chorobę COVID-19.
  3. Do szkoły może uczęszczać uczeń bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych oraz gdy domownicy nie przebywają na kwarantannie lub w izolacji w warunkach domowych.

 

  1. Należy unikać częstej zmiany pomieszczeń, w których odbywają się zajęcia.
  2. W celu ograniczenia kontaktu bezpośredniego uczniów wyznacza się stałe sale lekcyjne, do których przyporządkowana zostanie jedna klasa (wszystkie zajęcia prowadzone przez różnych nauczycieli z daną klasą odbywają się w jednej sali).
  3. Nauczyciele prowadzący zajęcia z przyporządkowanymi im oddziałami/grupami powinni zadbać o to, aby by zajęcia odbywały się wyłącznie w wyznaczonych poszczególnym oddziałom/grupom salach. Zabronione jest przemieszczanie się uczniów między poszczególnymi grupami.
  4. Jedna grupa uczniów przebywa w wyznaczonej i w miarę możliwości stałej sali oraz w utworzonym sektorze poprzez wydzielenie odpowiednich stref za wyjątkiem uczniów, którzy zgodnie z planem zajęć odbywają zajęcia w pracowni informatycznej oraz pracowni cukierniczej.
  5. Wydziela się dodatkowe sale do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych. Nauczyciel prowadzący zajęcia rewalidacyjne po zakończeniu przerwy odbierają dzieci z odpowiednich stref bezpośrednio do wyznaczonej sali terapeutycznej.
  6.  W celu ograniczenia spotykania się uczniów różnych klas w szatni szkolnej uruchomia się dodatkowa szatnię, która jest dla dyspozycji uczniów Branżowej Szkoły I Stopnia.
  7. Personel obsługi wyznacza w szatni wieszaki, które mogą być wykorzystywane przez poszczególne oddziały
  8. Jeżeli jest to organizacyjnie możliwe poszczególnym klasom udostępnia się co drugi wieszak w szatni.
  9. Personel obsługi jest odpowiedzialny za koordynowanie sposobu korzystania przez uczniów z szatni tak, aby nie dopuścić do gromadzenia się w niej większych grup uczniów ( optymalnie powinno być to nie więcej niż 1 osoba na 4m2 powierzchni szatni.
  10. Należy unikać częstej zmiany pomieszczeń, w których odbywają się zajęcia.
  11. Uczeń posiada własne przybory i podręczniki, które w czasie zajęć mogą znajdować się na stoliku szkolnym ucznia, w tornistrze lub we własnej szafce, jeżeli szkoła posiada szafki. Uczniowie nie powinni wymieniać się przyborami szkolnymi między sobą.
  12. Podczas realizacji zajęć, w tym zajęć wychowania fizycznego i sportowych, w których nie można zachować dystans, należy ograniczyć ćwiczenia i gry kontaktowe.
  13. W miarę możliwości zajęcia sportowe należy przeprowadzać na otwartym powietrzu.
  14. Uczeń nie powinien zabierać ze sobą do szkoły niepotrzebnych przedmiotów. Ograniczenie to nie dotyczy dzieci uczęszczających na zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju oraz do przedszkola. W takich sytuacjach należy dopilnować, aby dzieci nie udostępniały swoich zabawek innym, natomiast opiekunowie dziecka powinni zadbać o regularne czyszczenie (pranie lub dezynfekcję) zabawek i rzeczy.
  1. Z sali, w której przebywa grupa, należy usunąć przedmioty i sprzęty, których nie można skutecznie umyć, uprać lub dezynfekować.